standard-title Klachten

Vind hier de meest voorkomende klachten en oorzaken

Als je een klacht, aandoening of blessure hebt waardoor u minder makkelijk beweegt, kunt u bij een fysiotherapeut terecht voor advies en behandeling. Onderstaand beschrijven wij de meest voorkomende klachten.

Laden…
Categorie: Klachten
Sorteer op: Volgorde item
Volgorde: Oplopende
  • ACHILLESPEES

Klachten aan de achillespees komen meestal voor bij mensen die actief bezig zijn met wandelen, hardlopen en spelsporten.

• ELLEBOOG

De elleboog kent een aantal veel voorkomende aandoeningen zoals de tenniselleboog, de golferselleboog en diverse breuken van de elleboog.

• ENKEL

Last van een pijnlijke enkel? Deze kunnen veroorzaakt worden door dat u last heeft van het gewricht, de enkelbanden of door een verzwikking van de enkel.

• HAND EN POLS

Er zijn verschillende oorzaken van hand en polsklachten, denkt u hierbij o.a. aan tintelingen in uw hand, knobbel of uw hand, breuken en of reuma.

• HEUP

De functie van de heup is het dragen en voortbewegen van het lichaam. Ook kan er bij klachten van de heupregio een relatie zijn met blessures van rug en knie. Klachten gelieerd aan de heup zijn, liesklachten, slijmbeursontsteking of shapping hip.

• KAAK

Kaakproblemen zijn vaak niet gevaarlijk, maar wel erg vervelend en ook veel voorkomend.

• KNIE

Pijn aan de knie kan als oorzaak hebben overbelasting, gescheurde meniscus, gescheurde kruisband, klachten rondom de knieschijf en/of beschadiging van het kraakbeen.

• LONGEN

Een longaandoening als astma, COPD of longfibrose kunnen leiden tot aanpassingen in uw leefstijl.

• NEK

Last van pijn in uw nek? Nekklachten ontstaan dikwijls door een slechte houding, stress, intensieve sportbeoefening en allerlei soorten ongevallen.

• NEUROLOGIE

Neurologische aandoeningen, kunnen verschillende oorzaken hebben; CVA, verkalking van de aderen en Parkinson.

• REUMA

Reuma is een verzamelnaam voor meer dan 100 verschillende aandoeningen van je ‘bewegingsapparaat’, die niet door een ongeval zijn veroorzaakt. De meest voorkomende zijn: auto-immuunziekten/ontstekingsreuma, artrose, jicht, osteoporose weke delen-reuma.

• RUG

De meest voorkomende rugproblemen hebben te maken met een zware en ongelijkmatig verdeelde druk op de tussenwervelschijven.

• SCHEENBEEN EN KUIT

De meest voorkomende problemen aan scheen en kuitbeen hebben te maken met een scheuring of overbelasting van de spieren rondom deze twee gewrichten.

• SCHOUDER

Last van uw schouder? Een veel voorkomende klacht is een ontsteking van het slijmbeurs, een probleem aan het gewricht of instabiliteit van de schouder.

• VOET

Onder de voet bevindt zich een dikke peesplaat die de voet stabiel maakt bij het staan en lopen. Deze kan ontstoken raken, deze klacht wordt dikwijls hielspoor genoemd.